feat3

Selamat Datang!

Selamat datang dan terima kasih kerana melawat blog Butik YusNur. Kami menyediakan tutorial jahitan, panduan percuma berkenaan cara menjahit dan menjual pakaian seperti tudung, baju muslimah dan pelbagai lagi secara online.

Read More


Peralatan Jahitan : Pita Pengukur

Posted by yusnur | 25 August 2009 | Category: , |
feat3

Peralatan Jahitan : Pita Pengukur

Salam Ramadhan semua..mcm mana puasa tahun ni?...pelajaran melukis pola baju kurung kita pun dah hampir selesai..harap dapatlah membantu serba sedikit sesiapa yang ingin belajar membuat baju kurung sendiri. Rasanya baik juga kalau saya kongsikan sedikit berkenaan peralatan - peralatan jahitan. Cuma yang asas2 sahaja....

Kali ini saya nak tunjukkan Peralatan yang sangat penting untuk mengambil ukuran..apa lagi mestilah "PITA PENGUKUR". Rasanya ramai yang dah tahu rupa pita pengukur ni kan...ok kat bawah ni saya tunjukkan inilah pita pengukur.



Pita ukur ini di gunakan untuk mengambil ukuran badan. Ia mempunyai ukuran dalam unit inci dan sentimeter. Selalunya tukang jahit akan menggunakan unit inci semasa mengambil ukuran.

ok...itu saja info mengenai pita ukur yang ingin saya kongsikan. Nanti saya akan tunjukkan lagi peralatan2 jahitan yang lain pula.....

Currently have 0 comments:


Leave a Reply